Dissipate
2022
–
Transfer print and chiseling on Steel plates
120 × 96 × 0.2 cm
(エン) The series of three steel plates depicts scenes from the Japanese scroll painting “The Great Fire of Edo” (“Edo Taika no Zu”) from the 19th century. The artist selected three scenes from the aforementioned scroll and transferred them onto steel plates using a printing process. In a further step, the surface of the plates was hammered and chiseled. Central to the work is the question of how humans deal with the catastrophes and the new beginnings that emerge from them. Such topic resonates in the mirror of the artist’s Japanese nationality and his country’s disaster-ridden history and collective memory throughout generations.
(JP) 19世紀に描かれた絵巻物、「江戸大火之図」について、作家は前述の絵巻物から3場面を選び、鉄板にイメージを転写。さらに、表面は鑿と槌で叩かれ削り取るという工程を経ている。この作品の中心は、人間が災害にどのように対処し、そこから新たな出発をするのかという問題である。このようなトピックは、作家が日本人であること、そして日本が何世代にもわたって災害に見舞われた歴史と集団的な記憶の中で共鳴している。
Dissipate
2022
–
Transfer print and chiseling on Steel plates
120 × 96 × 0.2 cm
(エン) The series of three steel plates depicts scenes from the Japanese scroll painting “The Great Fire of Edo” (“Edo Taika no Zu”) from the 19th century. The artist selected three scenes from the aforementioned scroll and transferred them onto steel plates using a printing process. In a further step, the surface of the plates was hammered and chiseled. Central to the work is the question of how humans deal with the catastrophes and the new beginnings that emerge from them. Such topic resonates in the mirror of the artist’s Japanese nationality and his country’s disaster-ridden history and collective memory throughout generations.
(JP) 19世紀に描かれた絵巻物、「江戸大火之図」について、作家は前述の絵巻物から3場面を選び、鉄板にイメージを転写。さらに、表面は鑿と槌で叩かれ削り取るという工程を経ている。この作品の中心は、人間が災害にどのように対処し、そこから新たな出発をするのかという問題である。このようなトピックは、作家が日本人であること、そして日本が何世代にもわたって災害に見舞われた歴史と集団的な記憶の中で共鳴している。