Negative of preliminaries
2022
—
Inkjet print on tarpoulin, wood, screws
150 × 75 × 12 cm
(エン) The juxtaposition of atmospheric conditions between Zurich and Tokyo provides an experience that provokes a phenomenological response. The tactile quality of Tokyo’s humid air disrupted the artst’s habitualized spatial schema, and it led him to question the familiar perception of space. This sensory disorientation is both unsettling and invigorating, as it challenges us to adapt and expand our understanding of the world beyond our immediate environment.
(JP) チューリッヒと東京の大気条件の並置は、現象学的な反応を喚起する。湿度の高い東京の空気の感触は、芸術家の習慣化された空間的スキーマを破壊し、慣れ親しんだ空間の知覚に疑問を抱かせた。この感覚的混乱は、私たちが身近な環境以外の世界に適応し、理解を広げるよう挑むものであり、不安と爽快の両方があるのではないか。
Negative of preliminaries
2022
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Inkjet print on tarpoulin, wood, screws
150 × 75 × 12 cm
(エン) The juxtaposition of atmospheric conditions between Zurich and Tokyo provides an experience that provokes a phenomenological response. The tactile quality of Tokyo’s humid air disrupted the artst’s habitualized spatial schema, and it led him to question the familiar perception of space. This sensory disorientation is both unsettling and invigorating, as it challenges us to adapt and expand our understanding of the world beyond our immediate environment.
(JP) チューリッヒと東京の大気条件の並置は、現象学的な反応を喚起する。湿度の高い東京の空気の感触は、芸術家の習慣化された空間的スキーマを破壊し、慣れ親しんだ空間の知覚に疑問を抱かせた。この感覚的混乱は、私たちが身近な環境以外の世界に適応し、理解を広げるよう挑むものであり、不安と爽快の両方があるのではないか。